1. Anasayfa
  2. Gezdiğim Yerler

Adana’da Yapılacaklar

Adana'da Yapılacaklar

Adana’da Yapılacaklar  Çekidek Ailemle bu seferki rotamız 01 Adana.   Eşim akşam yolculuğunu sevmediği için hazırlıklarımızı sabahtan tamamlamayı tercih ediyoruz. 7 Yaşında oğlunuz var ise bu süreç biraz uğraştırıcı olabiliyor.Yol için gereken çerez ve ihtiyaçlarımızı hazırladıktan sonra 06:00 gibi yola koyulduk. Ara molalar ile Ankara’ya 3 saate kadar varıp , yol kenarındaki dinlenme tesislerinde çorbamızı meşhur yolculuklarda olduğu gibi çaylarımızı içip yola devam ettik.

01 Adana

Öğleden sonrası için Adana’da olduk fakat önceliğimiz Adana sıcağında muzlu süt ile başlamak olmalıydı.Arabayı Kazım Büfe’nin yakın bir yerine park ettik. Çünkü yol kenarı çok yoğun olduğu için alt sokaklarda otopark olmadan da park edebileceğiniz yerler oluyor.

Kazım Büfe’ye vardığımızda baya kalabalıktı. Karışık tost ve muzlu sütümüzü biraz bekledikten sonra önündeki masalarda içtik. Açıkçası muzlu süte bu kadar talebin olması beni her zaman şaşırtmıştır ama ferah bir tadı vardı , biraz da yoğundu.  Genel olarak beğendik,bir daha gelirsek mutlaka uğrayacağımız yerlerden olur.

Arabaya doğru yola çıktık ve arabayı aldıktan sonra Şirinpark Otele doğru yola çıktık. Öncesinde arayıp yer ayarlamıştık. Çok merkezi bir yermiş.Otele eşyalarımızı attıktan sonra arabayı almadan Sabancı Cami tarafından gidince Taş Köprü’ye vardık. Adana’da Yapılacaklar Taş köprünün hem yanından camiyi alarak hem de Taş Köprünün üzerinde fotoğraflar çekebilirsiniz.Birkaç dakika ileride ise Büyük Saat Kulesi bulunmaktadır. Saat kulesinin olduğu yerde çarşı var bakırcılar , hediyelik eşyalar ; gezebileceğiniz güzel bir çarşı. Ben her zamanki gibi Adana magneti almazsam olmazdı.  Yorulduğumuzu farkettik ve yine bir kaç adım ötede Ulu Cami’ye gittik.

Ulu Camiyi gezdikten sonra kocaman ağaçların altında güzel bir çay bahçesi , gölgesi efsaneydi.Dinlendik, oraletlerimizi ve çaylarımızı içtikten sonra  asıl efsane yere doğru yola çıktık. Merkezi yerde olduğumuz için arabaya hiç ihtiyaç olmadı. Ciğerci Mahmut , daha önce Vedat Milor gittiği için aklımızda yer etmişti..Sakin ,salaş ama kebapçı tezgahı güzel bir yerdi. Adana’da Yapılacaklar Ciğerimizi bıraktık resmen.Şalgam, Adana, çöpşiş ve Ciğer yedik. Mekan aile için uygun güzel bir yerdi. Oğluma ilk defa Adana’yı sevdiren mekan diyebilirim. Yine dönüşte otelimize yürüdük ve günü bitirdik.  Sabah otelin kahvaltısı çok güzeldi. Ama peynirli Adana böreğinden yemeden çıkmamanızı tavsiye ederim. Umarım beğenmişsinizdir yazımı. Bir sonraki yazılarımda farklı şehirlere de değineceğim. Sağlıcakla kalın.